KWIECIEŃ - grupa 01 (szkoła)


2021-05-10

KWIECIEŃ

 

Drodzy rodzice w miesiącu kwietniu realizowaliśmy treści z podstawy programowej w oparciu o tematy kompleksowe:

- Wielkanoc.
- Powroty ptaków.
- Bajki i baśnie.
- Na wiejskim podwórku.
- Jestem Polakiem.

 

Utrwaliliśmy cyfry od 0 do 10. Uczyliśmy się umiejętności rozróżniania błędnego liczenia od poprawnego oraz układania przedmiotów w serie rosnące i malejące. Układaliśmy gry kształtujące umiejętności matematyczne takie jak:

-coraz sprawniejsze dodawanie i odejmowanie,

-precyzyjne układanie po kolei i ustalanie miejsca wybranych liczb w szeregu,

- ustalenie, kto ma więcej, kto ma mniej, o ile więcej, o ile mniej. Doskonaliliśmy umiejętność rozwiązywania zadań matematycznych z treścią oraz zapisywanie czynności matematycznych w sposób dostępny dla sześciolatków.

Poznaliśmy litery: J,j; C,c; P,p. Rozwijaliśmy umiejętność czytania tekstów w zależności od indywidualnych umiejętności. Układaliśmy wyrazy z rozsypanki sylabowej, literowej oraz zdania z rozsypanki wyrazowej.

Przypomnieliśmy poznane piosenki. W trakcie rozwiązywania zagadek muzycznych rozwijaliśmy wyobraźnię muzyczną oraz inwencję twórczą. Doskonaliliśmy umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Nauczyliśmy się wiersza:

- ,, Nasza ojczyzna”- D. Kossakowskiej.

 

Wykonaliśmy prace plastyczne:

-,,Kurczaki”- cięcie nożyczkami po linii prostej i owalnej, łączenie wyciętych elementów wg instrukcji słownej nauczyciela.

-,,Zwierzęta wiejskie”- obrysowanie szablonu części ciała zwierząt, wycinanie. Malowanie farbami szpatułek laryngologicznych. Łączenie za pomocą kleju. Uchwycenie charakterystycznych cech wyglądu zewnętrznego zwierząt.

-,,Flaga Polski”- technika wydzieranki, utrwalenie barw ojczystych.

-,,Warszawska Syrenka”- techniki wydzieranki i wycinanki.

 

W ramach projektu,,Zabawa sztuką” zrealizowaliśmy zadania:

- Martwa natura Cezanne`a – odtworzenie jednego z obrazów wg instrukcji słownej nauczyciela lub dziecka.

- Kolorowe bloki – konstrukcja z klocków nawiązująca do prac Pieta Mondriana. Poznaliśmy twórczość obu artystów na miarę naszych możliwości. Wybrane prace były inspiracją do twórczego działania oraz kształtowania umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów.

Zapraszamy do galerii.